keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

51 I PARI PÄIVÄÄ VIERÄHTÄNYT ILMAN POSTAUSTA

Taas on vierähtänyt paripäivää ilman minkäännäköistä postausta. Nyt kuitenkin kerron maanantain tunnista ja vähän tiistain eli eilisestä ratsastelusta.





Maanantaina Kati kävi pitämässä meille tuntia. Laitettiin Immylle sillä kerralla turpahihnakin, sillä turvan paranemis prosessi on jo niin hyvällä mallilla!

Alkuun tehtiin paljon avotaivutus harjotuksia. Oikein upeasti meni ja Immy oli kokoajan kuulolla, vaikka himmailla saikin aika reilusti. Mutta eiköhän tuo kuulu asiaan, kun kyseessä on Immy.

Sitten alettiin ottaa avotaivutuksia töltissä. Tai no tavoite oli saada Immy menemään vähän avotaivutuksen suuntaan. Eli ei mitään täydellisiä avoja edes haettu. Kyllä sieltä joskus tuli parempiakin taivutuksia välissä, mitä oltaisiin odotettu.

Ravattiin kenttätyöskentelyn jälkeen rauhassa ja rennosti uralla. Alkuun tuli mentyä, vähän turhan lujaa. Loppua kohden, sitten kiireinen vauhti saatiin kuriin.

Kenttäilyn jäkeen mentiin laittamaa tallineteen botseja Immyn jalkoihin. Ja siitä sitten Kati selkään ja turvat kohti hiekkatietä. Arvaakos joku jo mitä mentiin minun elämän ensimmäistä kertaa kokeilemaan? No passia tietenkin! :) Kati testasi siis Immyllä ensin ja sitten tuli mun vuoro. Alkuun tuntui etten saa ikinä Immyä passille, mutta kyllähän sieltä kaksi passia tuli kuuden kokeilun aikana. Pitää vain opetella se minun ja Immyn tapa siirtyä passille. Välillä alkaa siis tulla passi treeniäkin kenttäilyn ja maastoilun vaihteeksi. :)

Immy oli maanantaina siis parhaimmillaan, mitä on ollut! Fiilis oli ratsastuksen jälkeen täysi kymppi!

Tiistaina eli eilen ratsastin Immyllä kentällä. En ehtinyt suunnitella mitään tekemistä, joten arvelin heti ettei tällä kerralla menisi täysin putkeen. Ja niinhän siinä kävi.


Heti, kun nousin Immyskäisen selkään ja lähdettiin uralle, Immy ei malttanut kävellä millään lailla rennosti ja rauhassa. Siinä samalla itse aloin vähän hermoilla ja tietysti se tarttuu hevoseenkin! Tuntui, että tehtiin kaikkia mahdollisia ratsastus harjoituksia! Enenpää en osaa selventää eilisestä menosta.


No pitääpi nyt suunnitella sitten nuo ratsastukset huolellisemmin!

Illalla Kati kysyi, että haluaisinko tulla SM: iin Katin hevostenhoitajaksi. Ja sinne olen ilmanmuuta menossa! :) Taas saa uusia kokemuksia. Islanninhevosten Suomenmestaruuskilpailut ovat siis 13-17.7 Ypäjällä. Kaikki vaan katselemaan! :)

7 kommenttia:

Iitu kirjoitti...

Hyvä, että ootte saanut aloittaa jo passiharjotuksetkin :) Kohta loistatte kisaradoilla viiskäynnissä :)

Ancu kirjoitti...

Heh! Katsotaan nyt miten passit alkavat edes sujua :D

Merika kirjoitti...

Kiva blogi, liityin lukijaks ;D Käytkö kattomassa omani? www.tolttiajapukkilaukkaa.blogspot.com

P.S. Vastaatko myös blogiini, että mistä olet tuon taustasi hommannut?(--:

Ancu kirjoitti...

Kiitos! Huuhhuh, kun teitä on jo paljon! :D Juu, käyn katsomassa sun blogia kohta :) Tuon taustan olen saanut ihan bloggerista.

1. Klikkaile itsesi ensin ulkoasu kohtaan, jossa voit siirrellä noita palkkeja, niissä minulla lukee tällä hetkellä esim. tervetuloa, lukijat ja blogiarkisto. Ne ovat blogini vasemmassa reunassa.
2. Sillä sivulla on sininen linkki ´mallin suunnittelutyökalulla´ (paina siitä)
3. Klikkaa ´taustaväri´
4. siinä on sellainen kuva jossa on nuoli alas niin painat siitä ja valitset oman näköisen taustasi.

Selitys on aika huono, mutta toivottavasti auttoi edes jotenkin :)

Merika kirjoitti...

Voivoi, kuinka urpo mä oon taas selittämään XD Jo toinen kerta, kun joku joutuu selittämään mulle ihan turhaan ton lisäys vaiheen, kun en osaa kysymyksiäni näköjään oikein muotoilla :"D Joo, siis tarkoitin ihan sitä, että oletko löytänyt taustasi Bloggerista vai oletko pyytänyt jotakuta tekemään sen (;

Ancu kirjoitti...

Bloggerista olen ottanut, jos jotain positiivista etsitään nii mulle tuli kirjoittelu treenausta :D Ei haittaa kysymyksen muotoilu!

Merika kirjoitti...

Ja nyt taas häiritsen, että mistä tuon taustan siis tuolta Bloggerin vaihtoehdoista löysit?:D Olen aika ulapalla, kun aika moni on vaan ottanut sieltä, mutta vaikka kuinka monta kertaa olen ne läpi selaillut, en kyllä mitään tuollaista löydä :D